NEW YORK - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van sandra Naber - WaarBenJij.nu NEW YORK - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van sandra Naber - WaarBenJij.nu

NEW YORK

Door: sandra

Blijf op de hoogte en volg sandra

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag 8 augustus was het dan eindelijk zover op naar Schiphol. Na een rustige vlucht waar het af en toe zo helder was dat we de ijsbergen bij Groenland zagen drijven aangekomen op Newark. Na de nodige vragen wat kom je doen en hoe lang blijf je zonder problemen door de douane. De taxichauffeur kon zowaar ook het hotel vinden en zo stonden we om 13.00 uur in onze kamer. Ons hotel bevind zich niet in Manhattan dus zijn we om wakker te blijven een aantal uur een shoppingmall ingedoken. om 20.00 uur ging toch echt het lichtje uit en zijn we gaan slapen om vervolgens om 4 uur s'nachts gezellig met zijn drietjes wakker te zijn. Gelukkig nog een beetje ingedommeld en om half 8 gaan ontbijten. Omdat ze de komende 3 dagen schitterend weer opgaven hadden we een leuke deal kunnen maken om 3 dagen gebruik te maken van de "hop on hop off" bus. Hiermee kom je overal zie je alles goed en zit je lekker in het zonnetje. De 1e dag gestart met de Downtown tour ( Broadway, Financial district, Times square, Central park en het Empire state building) halverwege zijn we overgestapt voor een rit naar Brooklyn. Supermooie rit met prachtig uitzicht over de skyline van Manhattan, we zijn hier uitgestapt om te gaan lunchen en vervolgens lopend over de Brooklyn Bridge teruggegaan. vervolgens de downtown tour afgemaakt al met al duurde dit een hele dag en waren we om half 10 terug in het hotel. Na een goede nachtrust om 6 uur wakker geworden. We zijn nog even relaxed blijven liggen en na een heerlijk ontbijt weer met de bus naar Manhattan vertrokken. Door chinatown, Harlem (superleuke wijk met heel veel kerken en gospelmuziek op straat) naar de Bronx gegaan. Hier staat het stadion van de Yankees en ze speelden thuis. Helaas geen kaarten maar wel genoten van de supporters en de sfeer voor de wedstrijd. Terug op Times Square een tijd zitten kijken naar alles wat er gebeurt en de mensen die er lopen daarna heerlijk Italiaans gegeten en om 20.00 uur een avond tour gaan maken heel mooi de miljoenen lichtjes en verlichte bruggen. Helaas was er een probleem met de bussen (denken wij er stonden zeker 500 mensen in het busstation maar er kwam geen bus) maar gelukkig wist ook deze taxichauffeur het hotel te vinden. Om half 12 waren we eindelijk weer terug in ons hotel. De laatste dag hebben we iets langer geslapen en zijn lopen naar het 911 memoriaal gegaan heel bijzonder om te zien je wordt er helemaal stil van. Via internet had ik nog kaarten kunnen regelen voor het museum wat sinds kort open is. Dit is gebouwd op de oude plek van de torens onder de gedenkplaatsen met water die buiten gemaakt zijn. een schitterende plek waar je een heel goed beeld krijgt wat een verschrikking het voor de mensen in de toren moet zijn geweest. Het was een mooie afsluiting van ons bezoek aan New York. We hebben heel veel gedaan en gezien in die paar dagen. nu gaan we lekker slapen en morgen op naar Florida voor het volgende deel van de reis.

• 12 Augustus 2014 - 08:06

Natas:

Super om je verslag te lezen , en wederom een reis om nooit te vergeten . Xx

• 15 Augustus 2014 - 21:35

Claudia:

Hé Sandra & co.,

Wat hebben jullie veel gezien in die korte tijd. Ik ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen. Goede reis en geniet samen! Liefs van ons drietjes