Key Largo & Miami South Beach - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van sandra Naber - WaarBenJij.nu Key Largo & Miami South Beach - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van sandra Naber - WaarBenJij.nu

Key Largo & Miami South Beach

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg sandra

25 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Miami

Vrijdag 22 augustus hebben we helaas Key West verlaten. Wat een supergave plek een eindje rijden maar het mag zeker niet ontbreken bij een Florida rondreis. Na 1,5 uur over de overseas Highway kwamen we aan op Key Largo het 1ste eiland gezien vanaf het vaste land van de Key's. Op Key Largo hebben zijn we naar een nationaal park gegaan om een snorkeltocht te maken we waren mooi op tijd om 12.15 vertrok er een boot. Na een tocht van ongeveer 3 kwartier heeft de boot zijn anker uit gegooit en konden we van boord springen. Edwin heeft in Key West zijn felbegeerde Gopro camera gekocht dus we kunnen nu foto's en filmpjes maken op, onder, tussen en in het water. Het eerste wat ik zag toen ik onder water ging was een rifhaai van ongeveer 1 meter pfff toch best groot. Hij zwom snel weg waardoor ik hem Edwin en Sanne niet meer kon laten zien. We hebben genoten van het koraal de visjes en barracuda's. Na 1,5 uur gingen we weer aan boord en terug naar de haven. In het nationaal park konden we de zoutlaag van ons af douchen en hebben we even lekker wat gegeten. Vervolgens onze route naar Miami voortgezet. Na 2 uurtjes waren we op de plaats van bestemming. Dan ben je ineens weer in een grote stad met wolkenkrabbers en een groot ( ongezellig) hotel waar we op de 8e verdieping terecht kwamen. Na de charme van Key west moesten we even wennen maar we zijn wat gaan eten en op tijd gaan slapen. Aangezien het hotel wat te ver weg was om te gaan lopen naar southbeach en ocean Drive ( en het parkeergeld niet te doen is) hebben we besloten de bus te nemen. Na onze busavonturen in NY waren we een beetje huiverig maar de bussen reden zowaar op tijd en was het een prima verbinding. zaterdag en zondag hebben we dus doorgebracht op het strand van South Beach als een soort prins en prinses op heerlijke strandbedden waar je handoekje voor je neergelegd werd. S'avonds geslenterd over Ocean Drive en Lincon Boulevard wat een gekkenhuis. Heel veel foute mensen bij elkaar, zien en gezien worden ten top. Leuk om gezien en meegemaakt te hebben. We kwamen hierdoor elke dag pas rond 10 uur weer thuis waardoor we het hotel alleen gebruikt hebben om te slapen en te douchen. Maandag zijn we naar Cocoa Beach vertrokken na 4 uurtjes rijden kwamen we bij een geweldig resort aan het strand. Cocoa Beach is chillen, surfen en genieten van het strand en de golven. Dit gaan we de komende 2 dagen dan ook nog met volle teugen doen. Donderdag 28 augustus vertrekken we hier richting Orlando om de auto in te leveren. Om half 11 ( 16.30 in Nederland) vliegen we in 3 uur naar Chicago waar we een gezellige overstaptijd van 5 uur hebben. Om 18.30 (1.30 Nederlandse tijd) vliegen we als alles goed is weer naar Amsterdam waar we rond 9.30 vrijdag aan zullen komen.