Sanibel Island, The Everglades en Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van sandra Naber - WaarBenJij.nu Sanibel Island, The Everglades en Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van sandra Naber - WaarBenJij.nu

Sanibel Island, The Everglades en Key West

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg sandra

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Key West

Dinsdag 19 augustus zijn wij een dagje naar Sanibel Island geweest dit is een paradijsje op een half uurtje rijden van ons resort in Fort Myers Beach. Een schitterend strand waar we direct bij aankomst de dolfijnen zagen zwemmen. De hele dag kwamen de dolfijnen voorbij we zagen ze ook nog achter een boot springen superleuk een boek lezen was daar niet nodig gewoon op je handoekje zitten en kijken naar de zee. Als je het warm kreeg afkoelen in de zee waar het water zo warm was dat het niet goed lukte. Het strand ligt in een natuurgebied waar we nog een wandeling gemaakt hebben en een zeldzame zeekoe ( Manatee) hebben gezien in het binnenwater. We kwamen op een gegeven moment een bordje tegen voorzichtig hier zijn Alligators daarna liep ik niet meer zo ontspannen en zijn we richting auto gegaan. S'avonds zijn we vroeg naar bed gegaan want we hadden voor woensdag een lange trip voor de boeg naar Key West.

Woensdag 20 augustus vroeg opgestaan alle bagage in de auto gedaan en om half 8 zaten we aan het ontbijt. Om 8 uur vertrokken richting The Everglades een heel groot ( half Florida) moerasgebied waar Alligators, Krokodillen, zeekoeien, wasberen en heel veel soorten vogels voorkomen. Om 10 uur waren we bij eve's airboat waar we 2 verschillende tochten geboekt hebben 1 uur door ondiep en 1 uur door diep water met een airboat. Ondanks de muggen die ons gemeen te pakken hebben genomen was het geweldig ik had een soort van giethoorns fluisterboot gebeuren voor ogen maar ze gaan keihard door de mangroves. Heel veel Alligators en Krokodillen gezien wasberen, zeearenden, gieren, schitterende natuur en een krokodil vastgehouden. ( dat bandje om zijn bek fotoshoppen we nog wel weg). Een onvergetelijke ervaring die we wederom niet hadden willen missen. We hadden nog een aardig tochtje tegoed om kwart over 3 vertrokken we uit The Everglades en om half 7 waren we dan eindelijk in Key west aangekomen een eind rijden maar de moeite waard. Een schitterend hotel van de familie Hilton waar we heerlijk hebben geslapen. De hotels worden tot nu toe steeds mooier dat we bang zijn dat we vanaf nu weer gaan afbouwen. We hebben in ieder geval 2 nachten heerlijk geslapen met dekbed en geluidloze Airco. Lekker een dagje gerelaxed aan het zwembad, s'avonds lekker gegeten en genoten van het stadje en de gezelligheid van de barretjes en muziek. Uiteraard hebben we nog het zuidelijkste puntje van Noord Amerika bezocht. Je bent op Key West dichter bij Cuba dan bij het vaste land van Amerika. Vrijdag 22 augustus gaan we weer vroeg op pad we maken een stop op Key Largo voor een snorkeltrip en gaan dan door naar Miami Beach waar we 3 nachten zullen blijven. Een ritje van ongeveer 300 kilometer.